Gammal är äldst

Jag känner mig så gammal ibland. När kroppen inte gör som jag säger till den, eller när jag inte fattar nåns skämt, vilket jag alltid gjorde när jag var ung. (kunde vara skitirro på morsan för att hon var så trögfattad, och nu börjar jag bli mer och mer likadan). Och nu när jag fått ungarna i säng före nio så somnar jag själv också var och varannan kväll.
Ok, det kan ju bero på att jag är gräsänka och har hand om allt själv, men det har ju gått så bra m barnen, de bråkar nästan mindre än annars. Kanske jag bara tror att det går bra, jag stressar nog lite mer än vanligt för att få det att gå ihop. Nå, trött är jag iaf.
Men på lördag kommer Peter hem och på söndag ska jag banne mig ha sovmorron. Till nio för sen måste jag jobba:(
Tycker att jag jobbat alldeles för mkt de sista veckorna, flera övertimmar har det blivit. Kan ju också vara en orsak till att jag tror att jag blivit gammal.

Andra dagar känner man sig som nitton, men de blir i och för sig färre och färre, de dagarna....
Satt och kollade hocky SM-final, men det var inte som förrut. Jag kunde titta på vad för hockey som helst, t o m finska ligan, bara det var hockey. Nu orkar jag inte titta en hel match om det inte är VM eller OS, och helst ska Sverige spela då.
Tappade lite fokus fast det var spännande. DÅ kände jag mig som gamlast!! Jag som alltid älskat ishockey.
Bajs också!

Max är som lite fixerad vid svordomar just nu. Eller vid den enda han för tillfället kan-helvete-. Den poppar upp allt som oftast och jag säger att
-"Så fååår man inte säga, fy på dig"
-"Får man säga hellskotta?" frågar han så snällt.
-"Nej, inte det heller, det är också fult."
-"Får man säga Bajs också, då?"
-"Ja, det går bra. Duktig pojke..."

Philip påpekade detta i bilen på väg hem fr dagis idag.
-"Mamma, Max sa "helvete" på dagis idag."
-"Sa, han? Du måste säga till fröken om han gör det."
-"Jag sa till fröken att han sa "helvete" idag."
(Det verkar vara populärt att uttala det ordet för att det är förbjudet.)
-"Du kan säga att han svär istället."
-"Mamma, Max svor. Han sa "helvete" nyss...."
Och det gjorde han faktiskt.

Gissa vad jag har gjort idag? Tvättat kläder. Såg botten på tvättkorgen tills jag gjorde en rajd i barnens rum, och mitt eget och den blev full som en alika igen Det är så tröstlöst att vara tvätterska.

Nu ska jag gå och läsa i en bok. Var på biblo m barnen i torsdags och lånade tre böcker. har bara en halv kvar.
Jag är lite av bok-holist. När jag börjar kan jag inte sluta.
Det är starkt gjort av mig att ha klarat av att få barnen mätta i tid och damsugat och diskat under den här veckan, fast jag haft tre bra böcker att läsa!!! Bra Malin!!
Har mest läst efter barnen somnat, om jag inte somnat själv, då förstås.

Natti natti
Postat av: Nina

Jajust det!Jävligt bra Malin! ;)

2008-04-10, 08:48:10 - URL: http://ninokalainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!