Gräsänka

Nu sitter jag här och är ensam på kvällarna, för Peter är och jobbar i två veckor. Det är väl bara att vänja sig om han skulle få jobb på annan ort, men int e de så roligt.
Familjärt klarar vi oss ganska bra, dagen har sin gilla gång, Vaknar, sliter upp ungarna, käkar frukost och skickar iväg dem till skola och dagis. Jobbar t 4, kommer hem, lagar middag, hittar på nåt tex gå ut och så slänger dem i säng vid 20.30. Om jag inte somnar när jag söver Max, vilket har hänt två dar i rad, så får jag lite egen tid, men det är ju så tråkigt att sitta uppe ensam.
 
Det jobbigaste är att få allt att passa ihop. Har måst öka till heltid på dagis så jag slipper pussla och hitta barnvakt då och då. Men när jag jobbar helg måste men ändå jaga nån som ids ta hand om fyra rackarungar. Som tur är uppför de sig otroligt nog nästan alltid oklanderligt när de är hos folk. Värre är det här hemma. Dock har vi klarat oss väldigt bra nu hittils. De känner väl att jag inte orkar tjafsa om alla små ting, utan blir tvärarg om de svamlar i onödan.
Få se hur nästa vecka blir när stubinen inte existerar, det kan bli kul.

På lördag far vi tll Kiruna på barndop, men bara över dan. Jag kände att jag inte orkar packa bilen full, så vi tar på oss finkläderna och far iväg på morgonen, så åker vi hem efter dopet. Men det ska bli kul iaf att åka en snabbis:)
Om jag bara hade haft nåt fint att ta på mig. Nå, bara det är rent så....

Nu måste jag gå och äta en apelsin, de är så goda den här veckan. Och hänga en nedrans tvätt. Mitt sovrum är proppfullt m rena kläder som väntar på att vikas, men hustomten har visst inte tid. Och jag har då inte lust.
Snart finns det inget i barnens garderober så jag måste väl. Men smutstvätten är nästan slut. En till maskin imorgon och jag ser botten på tvättkorgen. Jippie!

Så nati nati
Postat av: nina

Spraya ungarna med nåt citronmedel så luktar de gott och ingen anar att mamma malin inte orkart tvätta deras kläder :) hehe. Ses imorgon

2008-04-04, 08:17:00 - URL: http://ninokalainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!