Jag är en struts

Jag trycker hellre ner huvet i sanden än tittar på nyheter numera. Alltså är jag en struts.
NÄ, men allvarligt talat, jag hatar att kolla på nyheter för det är bara eländes elände de visar. Visst är det ju hemskt vad som händer i världen, och t o m i Sverige, men jag ORKAR inte ta in mer av allt ont som sker. Det gör så ont att hjärtat brister när man ser vad människor är kapabla till att göra mot andra medmänniskor. Och till råga på allt mot små barn.
Matilda är också tio år, och jag vet inte vad jag skulle ta mig till om det hade hänt oss. Så jag byter nästan alltid kanal när det börjar nyheter, såvida det inte är sporten. Eller kanske väder, men det är inte heller så intressant, för det stämmer ju alldeles för sällan.

Vi är insnöade igen! Himlen öppnade sig i morse och världen blev vit. Typiskt när jag är ledig. Det verkar som om det ska bli mkt vatten i vår, de varnas redan för stora vattenflöden och snön har ju inte ens börjat smälta.
Hoppas det blir lite sol imorgon så vi kan fara ut m skotern och kanske pimpla lite granna.

Och jag hade rätt angående mitt choklad-begär också. Tyvärr! Jag är ju inte besvärad av det varje månad fast det kallas för månatliga "tillstånd" el vad man nu ska säga. rots det är det alltid lika otrevligt när den kommer på besök!

Ska ta en frukt innan jag går och sover, magen kurrar så hungrig är den. Har varit och simmat, och ni vet vad de säger: Sjön suger. Eller bassängen i det här fallet.
En apelsin ska det bli. Gotti gott!

Postat av: Nina

haha jo särskilt när bassängen är lika stor som ett handfat :-D

2008-04-15, 11:29:07 -
Postat av: malin

det blir ju bara lite fler längder för att komma till samma mål:)

2008-04-15, 20:49:20 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!