Ååh, jag som just vant mig...

...vid att vara ledig. Och så måste jag jobba en vecka innan jag får vara ledig igen. Bajs oxå!!!

Men det har varit jätteskönt  iaf, jag brukar inte ha så mkt semester egentligen. Har varit mest mammaledig på somrarna istället:)
Först var vi i Norge sön-fre och det var nästan helt mygg-fritt. inte mer än att man hann slå ihjäl de enstaka som vågade sig fram. Tisdag kväll for vi till fyren som på den gamla, goda tiden, men Storfjord är tom på sej, så vi hade bara mysigt och grillade korv och karbonade.
 På onsdag tog vi oss ända till Ullsfjord och där nappade det ordentligt! Gissa vad kul det var, fast pissväder. Vi fick en massa fisk!!
Så vi for dit dan efter också, men då fick vi bara några fina sejar. Men det regnade inte...

 Max väntar på korven, vid fyren.

  Vid fyren.                            Vid Ullsfjord.

 Det blev lite filé att frysa.

Sen åkte jag med systrarna Enidsdotter till IKEA och handlade bort hela barnbidraget. Så nu äter vi hos morsan varannan dag och sej varannan tills nästa barnbidrag betalas ut. Nästan....
Men det var så roligt att vara med goda vänner och shoppa loss till vårt hus som är märkligt oinrett för att vara bebott i ett och ett halvt år!?! Men jag kan ju inte direkt skryta med att vara den mest begåvade heminredaren i trakten.
Nå lite bättre nu och jag får väl ta en runda till på IKEA så småningom.

Och nu är jag barnfri på nåt vänster, för alla barnen sover hos mommo. Och jag vet inte vad jag ska göra, för det finns så mkt att göra så jag satte mig ner framföt datorn istället och gör ingen nytta alls:)
Men det är kul det oxå..hahaha.

Nu ska jag diska undan efter middan och så packa det jag ska ha med till Skellefteå. Imorgon vid 06,30 åker jag och Denny härifrån och möter upp med några kussar fr Kiruna och far vidare mot kusinfesten hos vår allra äldsta kusin Rick.
Det blev inget Piteå för familjen, var tvungen att fara m Matilda till G-vare för de trodde hon hade blindtarmsinflamation. Det var som tur var falskalarm. Men hon är inte riktigt kry så vi stannade hemma.

Vi får åka till Lillpite när farmor blivit bättre istället. Hon är på sista spurten nu i Umeå, och jag tänker på henne var dag och hoppas hon inte mår allt för taskigt. Kram på dig, svärmor!

 Vi ordnade bad i stugan.
Postat av: Martina

Fina bilder:)

2008-08-09, 17:00:01 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!