Hmm?

Ja, med största entusiasm sätter jag mig framför datorn och loggar in på bloggen för att skriva om nåt intressant som hänt mig idag, men väldigt ofta så är det alldeles blankt på sidan och så loggar jag ut igen.
Är mitt liv verkligen så innehållslöst att jag inte kan hitta nåt vettigt att skriva om?
Vill ju inte tro det, men varför blir det inget så ofta då?
JAG tycker om mitt liv som det är just nu, förrutom att jag vill vara lite mer ledig, men var tredje vecka ledigt är ju egentligen inte fy skam. Ändå vill hjärnan inte producera nåt i form av ord som sammanhängande kallas meningar, och som i större mängd bildar en berättelse av nåt slag..... Shit happens!

Om lite drygt en vecka börjar dagis och skola igen, och vardagen går tillbaka till fasta (eller rätt så fasta) rutiner, och det ska bli så skönt att få ungarna i säng i någorlunda tid.
Men det där dagiset och dess fröknar vet jag inte vad jag ska ta mig till med. De är så förbenat lata och ids inte göra nåt med ungarna och jag blir så irro varje gång jag hämtar dem och de sitter och pratar i telefon eller skvallrar med varandra. Vi måste ha ett möte med dem och få dem att börja engagera sig lite mycket mera. Om det nu kan hjälpa.
Synd att vi föräldrar inte får välja vilka som ska vara fröknar på dagiset, då hade det varit nåt.
Alltid är det nåt skit med barnomsorg. OCH VÅRAN SÅ KALLADE REKTOR SUUUGER!!!
Det ska bli skönt när ungarna inte behöver vara där, så man slipper få magsår av oro för att de inte har det bra.

Är i valet och kvalet om jag vill åka till Elvebakken eller inte. Skulle vilja vara hemma en ledig vecka också, känns som om jag bara har varit iväg när jag har haft ledigt. Men då blir gubben sur, fattar inte hur jag kan vilja vara hemma och inte i Norge?!?
Ibland får man visst inte tycka som man vill heller, verkar det som.

Måste byta bajsblöja på Max, för han har sprungit med den bra länge. Och han skulle ha sovit för typ 2 timmar sen, men min make har problem med att få tummen ur ändan, när det är hans tur att söva.
Skulle vilja vara en fluga på väggen här hemma om jag inte fanns här. Måntro när barnen hade gått i säng då? Aldrig.

Nu ska jag gå och spela lite poker på nätet, skit i att jag jobbar i morgon. Behöver inte vakna förrän halv 10 om jag inte vill:)
Postat av: Nina

Ja nog delar dom en massa dna din och min andra hälft alltid..dom har jävligt tur som har oss dom hade väl badat i sin skit annars.hähä.

Och den där skola och barnomsorgen i byn undrar jag med vad dom sysslar med och var de fått sin utbildning ifrån, ett flingpaket?

2008-08-15, 23:43:06 -
Postat av: Malin

Instämmer helt med föregående talare, i alla påståenden:)

2008-08-16, 12:49:13 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!