Skolstart

Så har då äntligen skolan dragit igång igen!
Kanske man får lite rutin på ungarna, så jag slipper vara vaken ända in på småtimmarna för att de vägrar gå och lägga sig.
Men det är ju bara att slänga dem isäng, tycker nån då. Lovar att det är nån som har max två barn, vilka båda är under 7 år.
Det finns liksom inte ett argument som heter:"mamma vill ha lite egen tid, gå och lägg er"
Funkar inte, har prövat!!
Max har slocknat för tio minuter sedan, så 1:an är klar. 2:an är oxå på G, det är bara 3:an och 4:an som är lite besvärliga. 3:an är ännu ute m kompisar. Måste gå och håva in honom strax.

Vi var t Elvebakken i helgen, och det var så trevligt. Massa människor som var där samtidigt, och det blir faktiskt roligare ju fler man är. Enid, Henry, Josef, Stor-Simon, Lill-Simon, Jenny, Torfinn, Tor-Martin, Johan, Sarah, Henke, mina föräldrar och min familj. Det blev en del ju:)
Var och fiskade men det blev inte så mkt fisk, fast det gör inget, för det var så trevligt sällskap!
Pelle har börjat slå upp bastun och jag längtar till det första badet. Det blir nog inte förrän till nästa år, men den som väntar...

Det jobbigaste med att fara iväg är när man kommer hem och måste packa upp och tvätta alla smutsiga kläder. Ska hänga en tvätt ut och hoppas på sol, eller åtminstone inte-regn väder i morgon. Och så mata i en ny, förstås.
Det borde finnas engångs-kläder till barn!!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!