Älskade Unge



Här är vår lilla älskade snorunge Max! Just nu är han extra snorig, för han har feber och hostar medan grönt snor rinner ostoppbart ner mot munnen. Fast det syns inte så bra på bilden, här ser han ganska pigg ut, nyss tagit den.
Lite feber och hosta stoppar inte honom från att vara klåfingrig och irriterande nyfiken på allt som han inte ska bry sig om. Tex digitalkameran, leta efter nåt i kylen och om inget annat så diskar vi lite granna medan mamma och pappa tittar tv. Jag får spunk snart, han är som en duracell-kanin!!! SJUKA BARN SKA SOVA!!
Hans nya favvo-uttryck är "huvvaliiigen" Och då har han oftast hittat på nåt:)

Det har varit en hektisk helg, med morfars begravning och jobb, jag har inte ännu repat mig känns det som. Helt slut. Men trots att det var jobbigt att ta farväl av morfar så var det samtidigt trevligt att träffa alla mostrar, morbröder och kusiner. Det är ju ingen som gifter sig mera så man träffas bara på begravningar nu för tiden, känns det som. Men vi bokade en kusinträff iaf, det var 2005 som det begav sig sist. Då var vi hos morsan och hade trevligt, nu ska vi till Rick i Skellefteå. Det ser jag fram emot, verkligen kul.

Jag blev lite irro nyss när Max klev upp i famnen för att "hjälpa" lite. Rynkade väl på ögonbrynen och såg allmänt besvärad ut. Då klappade han mig på huvudet och sa "Va ä de lilla dumman (gumman)?" och tittade så sött med huvet på sne. Kan man annat än smälta när de gör så.
Nu ska vi gå och lägga dessa små telningar och jag ska då sova själv oxå. Det är ingen lek att stiga upp 6,30 när man är van vid 8. Vi inventerar ännu på jobbet och jag tycker verkligen inte det är roligt för fem öre ens. Kanske skulle man vara hemma med sjuka barn istället. Men det är bara och gilla läget, det är snart färdigt.
Natti natti, älskade ungar
Postat av: Mee

Hej där!
Du är duktig på att skriva tycker jag det är roligt attläsa din blogg. Så det var helgen som gick ni hade begravning. Hoppas du mår bra du skall veta att jag tänker på dig och längtar till torsdag då du kommer även om det är bara en kort visit.
Jag skal gifta mig så de bli nå ordning på detta;) Skall bara söka min prins först vilket inte är gjort över en natt

2008-02-06, 23:16:56 -
Postat av: Nina

Han är så söt så, när han sakta närmade sig Saga och tillsut satt han i fåtöljen med mig och tittade på bebisen....

2008-02-08, 22:06:26 - URL: http://ninokalainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!