Lördagsgodis!

Vi köper bara godis på lördag. Åt ungarna alltså. Jag har till och från lite svårt att hålla mig från godis, speciellt när jag jobbar i en butik där det kan vara hemskt frestande att ta lite lösgodis. Men nu ska jag bara äta godis på lördagar och så ska jag börja röra på fläsket lite oxå. Så jag slipper köpa nya kläder igen. Det märks ju inte att man går upp i vikt, bara på att kläderna blir för små. Men nu får det vara nog. Har redan ätit dagens ranson, eller veckans blir det ju. Får se när sockersuget sätter in. Säkert i kväll redan.

Kom hem från Umeå igår, nu är det överstökat det där med ögonen. Hade full syn på det vänstra som opererades  för 4 veckor sedan, och det är nog nästan full syn på det högra redan. Huff vilken tur att det gick bra.
Rekommenderar verkligen det till de som tvekar. Risken är liten och de är så duktiga dagens läkare att det ska nog mkt till innan det går galet.
Det enda roliga med att åka t Umeå igen var att träffa Martina igen. Vi åt på Indisk restaurang, och det var jättegott! Och så fick jag ett par stickade strumpor av henne som är såå varma och sköna. synd bara att det var så kort visit, hann bara umgås ett par timmar. Kram till dig Martina, kom nu upp en sväng så vi kan fara ut m skoter och grilla.

Peter och Jossi är och skjuter salong på paviljongen. De blev så inspirerade av Ferry och Björndalen att de var tvungna att skjuta lite. Pojkar och deras leksaker. Johan försökte sälja sin salong till mig, så han får köpa en ny. Han har ju bara haft den "gamla" om ens ett år. Men som sagt, pojkar och deras leksaker....
Det skulle kanske vara kul, för den är rolig att skjuta med, men vad ska jag med en salong till? Jaga ripa kanske?
Vi får väl se om han tjatar lite till, så..:)

Matilda har blivit stora damen, igår for hon till Kiruna med en kompis över helgen. Marknad och vad det nu är där. Nu törs man ju släppa iväg henne men om om 3-4 år får hon snällt stanna hemma, hönsmamma som man är.
Fast om hon fortsätter vara så duktig och ansvarsfull som hon alltid varit så är jag inte så orolig att hon sköter sig. Fast lite orolig är man ju alltid.
Petrus och Philip är med sin pappa så jag är ensam med lillponken, och nu hör jag inte vad han gör så jag börjar ana lite ugglor i mossen. Han har en tendens att hinna göra största möjliga skada på minsta möjliga tid. Det borde ju anses som en begåvning, men jag är tveksam...
Vi ska gå till kusin Henna och hälsa på när Maxen sovit sin eftermiddags vila. Hon fyllde år den 17:e januari men då var vi magsjuka och hon har ännu inte fått sin present! Men ikväll är det dags. Philip har valt en bil och så får hon lite flickigt oxå. Men han har bestämt att hon ska få en bil. Och hon har ju inte så mkt pojkiga leksaker så det passar ju, även om hon inte älskar den själv.
Nu ska Max sätta igång tvättmaskinen så jag borde nog kolla vad som finns i.
Hej svejs
Postat av: Martina

Ja det vart kul att ha dig ner men dock s kort men men bättre än inget:)

2008-02-17, 22:38:55 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!