All work work

Sitter på jobbet en lördagmorgon och har inget vettigt att göra.Kan inte ens packa upp varor när det är folk i butiken, måste vakta kassan hela tiden när jag är ensam.
Så jag tänkte jag skriver några ord mellan kunderna så tiden går lite snabbare.

Det är så kallt ute nu, -25 grader. Jag gick till jobbet i morse för Peter behöver bilen, och för att skydda ögat var jag tvungen att sätta "piratlappen" på mig. Gissa om det var skämmigt! Som tur var mötte jag bara två bilar och då höll jag för ögat m handen:)

I morgon ska Malin till kyrkan, helt frivilligt!?! De ska hålla tacksägelse gudstjänst för Morfar och jag ska dit m mamma och moster Ulla. Matilda och Mira, Ullas barnbarn, följer nog med.Och om mamma vill det så kommer min pappa oxå:) Han är väl inte den som annars brukar gå i kyrkan.

Mamma har sovit i Kuttis, med pappa, Ulla och Mira. Det har börjat sjunka in hos henne att moffa är borta, nu när allt praktiskt med begravningen och allt omkring är ordnat. När hon fick tid att känna efter så blev det visst ganska jobbigt för henne. Min älskade lilla mamma...
Vi får se till att hälsa på med alla barnbarnen ofta så hon inte behöver tänka så mycket och vara ledsen. Lite ledsen måste man vara annars blir man tokig av att hålla det inom sig.

Se det blev ju lite iaf, nu ska jag jobba ett par timmar också.

Tjoflöjt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!