Hemmafru?

All heder till de mammor som orkar vara hemma på heltid!
Jag har varit mamma-ledig 4 ggr nu, och varje gång har det varit som avlastning att få börja jobba igen. Tycker du att det låter hemskt? Ibland känner jag mig som världens sämsta mamma, men sen tänker jag på att det måste ju vara bättre för barnen om jag inte är vresig och utsjassad hela dagarna. Att jag får lite andrum och sen kan vara lite snällare kanske....
Nu har jag varit sjukskriven i några dagar, och längtar tillbaka till jobbet, och då tycker jag att de som verkligen älskar att vara hemma med barnen hela tiden måste vara super-mammor och pappor!
Men jag hade inte kunnat göra detta om barnen inte trivdes så bra på dagis. Och jag jobbar bara halvtid.
Precis lagom för både mig och barnen.

Jag var till Umeå och fixade ögonen, eller det ena iaf, så snart fåt jag lägga bort glasögonen som jag haft hela mitt liv. Det ska bli skönt. Har ju haft linser, men det funkade inte så bra. MAssa jobb med det också.
Och så fick jag mig en liten husmorssemester hos Martina. Som passar upp på en som om hon var min mamma:)
Det var skönt men lite smolk i bägaren,  även då var Martina en klippa att luta sig mot.

Nu pockar den lille på uppmärksamhet, dags för lunch. Han har antagligen redan börjat laga den själv, för det är oroväckande tyst i köket dit han smet...

Hej svej leverpastej
Postat av: MEEE

Hej Vännen min!
Härligt att du börjat blogg för det är kul att läsa men skäm inte bort mig med komplimanger:) Blir som generad när jag läser det. Är inte vad att någon ser de jag gör men du skall veta att de värmer att du uppskattade mig här. Och det var så kul att ha dig här. By the way man är inte någon bättre mamma bara för att man trivs att vara hemma fru, alla är vi olika. Visste var det skönt att vi hade mamma att komma hem till men sådana mammor blir lätt för bundna till sina barn tror jag och knyter dem till sig för hårt så de får svårt att släppa barnen och barnen dom, INTE BRA. Så jag står på din sida:) Kramar

2008-01-23, 16:04:12 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!