Survivor

Om de vill ha en utmaning till de där stollarna som anmäler sig till Robinsson och dylikt ska de skicka dem på shopping-runda med en anti-shopping make och fyra barn som bara vill handla sina leksaker och sen gå hem...
Men vis av erfarenhet hade jag en plan redan innan vi for och det var nog det som räddade livhanken på mig!
Först handlade vi Peters saker, sen barnens leksaker och så beställde vi pizza och for till Movägen och åt. Och sen lämnade jag gubbe och omöjliga pojkar där medan jag och Matilda gjorde resten själva. Funkade ytterst tillfredställande, jag fick inte ens huvudvärk:)

Jag är så less på att jobba eftermiddag, komma hem klockan halv sju och bara hinna äta middag och så slänga ungarna i säng. Det blir inte ett vettigt gjort i detta hus under veckorna. Som om jag är flitig på att städa i vanliga fall heller?!? Tragiskt men sant. Jag avundas de där unga flitiga mammorna som alltid orkar ha rena ungar och städat hus och snygga är de oxå. Where did I go wrong?? Hoppas de också blir lite latare när de har 4 ungar. Jag brukar vara skitnöjd när jag hunnit diska efter varje måltid, och ungarna inte har smutsiga kläder när de går till dagis och skola, sen är det bonus om jag hinner med att skura huset då och då. Men jag lever på hoppet och det är att det blir mer tid till städning när Max blir lite mindre besvärlig. Och inte behöver övervakning varje vaken minut.
Satt på tossi när han kommer och berättade att han hade "hällt mucke, mamma". Jag frågade vad han hällt? "Mucke", svarade han då. Det visade sig att glaset hade varit för litet för all mjölk som var kvar i paketet...mucke för litet!!
Och jag har lämnat kvar allt gris på bordet, så Peter lär sig att inte lämna framme.
Jag är så trött också, tror jag ska gå och lägga mig samtidogt som barnen ikväll. Gäääsp
Postat av: Martina

Äh va fan malin du gör det bra och du har ett hem som r bra mycket mer städat än många andra som har mindre barn. Så jag tycker du gör det braaaa.
Längtar till14 då du kommer. Nu skall jag ner på stan och köpa en present till mig själv:)
Kramar

2008-01-31, 11:03:38 -
Postat av: Nina

Sås stökigt har ni nog inte, man hittade både soffa o golv! :)

2008-01-31, 13:36:08 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!