Sommar

Nu är det sommar ute! Och vad gör Malin då? Jo, hon passar på att städa!!
Skulle städa i går men var tvungen att jobba, så igår kväll gjorde jag nåt jag inte gjort på typ 100 år: bakade bullar:)
Och de gick faktiskt att äta dem oxå...

Men idag kände jag mig manad att städa, och det ordentligt. Med skurmopp och allt har jag attackerat huset och är rent nöjd med resultatet. Ja, jag är klar nu. Utöver det som man oftast skurar- kök, hall och vardagsrum- så har jag skrubbat båda toaletterna, med badkar och dusckabin och hela köret. Kanske inte är en bravad för alla men att jag gör allt på samma gång är en bravad för mig. Brukar ta ett rum i taget när det ska göras så ordentligt.
Kan ju bero på lilla vännen som brukar hänga i hasorna, men nu är han med sin pappa i Merta och hälsar på fabbo Erling och Veronica, så jag fick arbeta ostört.

Sen ska jag kanske och fiska med S i kväll, om vädret fortsätter vara så här underbart. Men det kan man ju aldrig vara säker på!

Lånade morsans degmaskin igår och har bestämt mig för att investera i en sån när plånboken tillåter, Vilket i och för sig kanske blir aldrig, men man ska ju ha mål i livet, även om allt inte kan gå i uppfyllelse. Nåt att sträva efter. Låter som världens värsta önskan, men va faken, det är väl inte så att man måste önska sig guld och gröna skogar hela tiden, då kan man snacka om önskedrömmar....tycker jag!

Måste börja fundera på maten nu, så jag kan fara iväg och fiska sen. Rester en söndag? Verkar inte bli bättre.
Eller kanske bara lägga mig i soffan ch njuta av tystnden tills ungarna stormar in igen. Pojkarna har bråkat hela morgonen, jag bränner mina proppar hela tiden känns det som. Det är inte lätt att vara pedagogisk jämt....
Postat av: Nina

2008-07-20, 18:17:14 -
Postat av: Nina

Ja kanske ska skriva nåt...

Du kanske kan skilja dig och gifta om dej så kanske du får en degmaskin i present?lite krångligt men..

2008-07-20, 18:17:59 -
Postat av: Malin

Eller kanske vinna på lotto?

Jobba extra, ööh naoe, ger inga pengar.

Fylla fyrtio:)

Fy f-n vad gammal jag blir då, lika bra att ta pension.

2008-07-20, 22:32:20 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!