Schlagerfeber

Det var rätt låtar som gick till final!

Igår var vi ju på genrepet till Andra Chansen i Kiruna, jag och Madde. Från att vara svalt intressant blev det hett efter att ha sett det live!
Helt annat än att se dem på TV, så mycket mer känsla. Igår var det ju inte så spännande eftersom det inte var riktig tävling, men artisterna var lika bra igår som idag.

Vi blev ju bjudna på det här av Posten som var en av huvudsponsorerna. Det innebar att vi även fick äta lite god buffé på folketshus innan föreställningen. Men då var det nån föreläsning eller nåt liknande före och då "skolkade" jag och Madde, och kände oss som skolelever på nytt igen. Vi gick en runda på stan innan vi återvände för att äta. Pga det höll vi på att missa hela alltihopa! De delade ut biljetterna innan man gick ut ur konferens-rummet och det var bara tur att jag upptäckte det:)
Men vi kom in och det var skitkul, fast det var så lite folk. Kanske bara lite drygt hälften av platserna var fyllda. Men idag var det fullt på TV. Det var bra, så inte Kiruna gjorde bort sig. Tyckte att de skötte sig riktigt bra!

Peter hade hunnit sätta upp våran nya TV så det var riktigt bra och titta idag. Det var skitkasst ljud på den gamla.
Och kul m stor bild. Kan inte komma på varför det tog så länge innan vi införskaffade en större, plattare TV?

Vi var till mertajärvi idag på dan. Det var lite för kallt för att kännas som att våren är på väg, men vädret var så vackert så det gick nästan att föreställa sig hur det kommer bli.
Så kul att folk börjar röra på sig mot byn, så man har nån att hälsa på. Äntligen kommer Martina också!
Hoppas jag hinner träffa Vivi  när hon nu är i trakterna. Funderar på att åka t stan till helgen om hon stannar där. Men det är bara funderingar ännu:) Barnen vill oxå dit.

Petrus har kompis som sover över idag, men det brukar faktiskt gå bra. Inga nattvak än så länge. Det kommer väl när de blir lite äldre. Kommer ihåg hur mina bröder var i tonåren. Kollade film m kompisar hela natten och sov dagen igenom.
Jag börjar bäva lite för de där tonåren m så många barn. Det tar ju aldrig slut!!




Det var så svårt att få nån bra bild men man ser väl vem det är?
Var tvungen att fota storbildsskärmen för att se lite granna bättre.
Postat av: Martina

Ja men kom till stan och vivi har sagt till mig att det skall vara till söndag det är därför jag väljer att åka till Kiruna och skippa två föreläsningar

2008-03-09, 10:31:21 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!