Svärmorsdröm

Eller snarare dröm-svärmor. Barnens farmor var på besök den här veckan, och jag kan verkligen inte klaga på min svärmor. Man har ju hört om skräckexemplar, och jag har faktiskt sett några in action, men aldrig upplevt det. Men inte min svärmor, inte!
När hon kommer hit har hon alltid med sig hembakt bröd och kakor av nåt slag. Den här gången  var det lefsor, (ellerhur det nu stavas) både tjocka och tunna! Jäkla tant, jag som ska undvika allt sånt nu när vi ska på bröllop till sommaren.
Och vad jag än säger åt henne så tar hon över alla hushålls sysslor och jag får nästan slåss om att få diska. 1 hel gång fick jag diska!
Att hon lagar maten kan jag leva med, för det är så tråkigt, men när jag en dag kom hem och hon hade tvättat all smutstvätt och vikt den rena, då tyckte jag det var sinnes, alltså. Vem fan har släppt henne i min tvättkorg, hon har ju sportlov, ropade jag.
Men jag kan ju inte klaga egentligen, för det är det tristaste som finns att tvätta kläder. Hoppas bara inte att hon tror att jag vill att hon ska göra dessa saker, för det gör jag inte. Hon är bara för go, min svärmor. Skulle inte byta ut henne för allt i världen.

Ja det var ju ett tag sen jag bloggade, men det var så mycket med att bara umgås så jag hann inte på kvällarna. Och på dagarna jobbade jag.
Nu har jag låst in Max i städskrubben så jag ska hinna skriva lite innan jag går och sover...nej han har redan somnat. Och de andra tittar på melodifestivalen. Men jag är inte imponerad av Sveriges utbud det här året, så jag står över.
Kanske kollar nästa vecka när det är i Kiruna, ifall man råkar se nåt kännt ansikte. Kanske en Sarah som hoppar framför en kamera bara för att få vara i TV? (Snälla gör det)
Förra lördan fixa jag så jag kunde se på kanal5, så nu är hela veckan bokad på kvällarna. Har inte riktigt räknat ut när jag ska hinna blogga under veckorna:) det får bli efter tolvslaget, då.
3:an på måndag, 4:an på tisdag, 3:an och 5:an på onsdag, och 4:an på torsdag. Alltid vi 9-tiden när Max ska sövas. tror jag får börja söva honom vid 8 istället.
Nä, inte ska väl tv:n få styra så mkt, men lite kul var det att kunna kolla Grey's Anatomy, som alla pratar om. Har ju sett enstaka avsnitt hos morsan, men typ inget sammanhang. Vet ju inte vem nästan nån är och vad de gör eller har gjort tillsammans. Men vi kommer väl dit oxå.

Vad fort tiden går när man har roligt. Nu måste jag fara till brorsan och hämta Matilda som har kollat schlagern där.
Tjodelo
Postat av: Nina

Jag måste också sätta mej för hårdbantning inför sommaren.Bra att kolla Greys anatomy, jag kollar alla sjukhusserier, man kan ju nästan utbilda sig till läkare genom att titta på massa teve :] bra förr oss outbildade ;)

2008-03-02, 09:43:58 -
Postat av: Martina

Ja liv är min bästa moster man kan få

2008-03-03, 13:44:34 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!