Tom i bollen

Jag kan vara hur laddad som helst för att skriva när jag sätter på datorn, men så fort rutan där man ska fylla i rubriken kommer upp så blir det helt blankt...inget underfyndigt eller ens passande kommer jag på.
Jag vet hur det känns för författare när de har skrivkramp, det blir helt tomt i bollen!
Det händer ibland att när jag tex är ute och promenerar eller innan jag somnar (såna gånger som man har lite tid att fundera) kommer på nåt kul eller kanske t o m intressant att blogga om, men när jag slår mig ner här så kommer jag då inte ihåg vad det kan ha varit.
Måste skaffa block och penna att ha i fickan,och skriva stödord!

Nu har ungarna sportlov och då är det ännu svårare än vanligt att slänga dem i säng. De är som en sån där leksak som hur du än försöker lägga ner den så ställer den sig upp igen. En bra kväll kommer de upp bara 15 ggr, eller nåt... ingen egen tid den här veckan alltså. Suck!
Och så snöar det. Hela helgen har varit ett enda snöväder. Jag vet att jag önskade mera snö, men lagom är bäst. Eller inte allt på engång iaf. Men det är verkligen vinter nu, det kan man inte klaga på.
Hoppas det räcker så våren inte blir allt för kort, igen.

Jag har nu varit utan godis i 15 dagar, och det har gått förvånansvärt smidigt, peppar-peppar, undrar när godis suget slår till med full kraft. För det måste ju komma snart, så duktig som jag varit. Inte en endaste liten godis, eller ens sockerbit har det blivit. Bara nån liten kaka som svärmor hade med sig. Men bara lite...det är sant.
Nu måste jag bara börja röra på fläsket så det försvinner oxå. Ska försöka prompa några kvällar, och till jobbet då. Det är väl en bra början?
Sen, när ögonen är klara om ca två veckor ska jag börja simma igen. Det är bra träning, och skonsam för kroppen. Inga gamla leder som pajar fast man chockar kroppen med 50 längder och lite till. Bara hjärtat orkar:) Nej så illa är det ju inte....än.
Men det är så jobbigt att börja träna hårdare, en spark i arslet skulle sitta fint.

Nu ska jag gå och ge barnen en spark i arslet, så de kommer i säng. Sätta gubben i gungning och hoppas den ligger ner.

Postat av: Martina igen

Ja du med blogg är kul när man känner att man har nått bra att skriva och de gör man pftast när man inte har datorn nära och när man väl sitter vid dator så blir det som du säger TOM i Bollen
Ser ut som om jag får lite påsk men det är just innan en tenta så måste nog plugga en del:S

2008-03-03, 13:46:30 -
Postat av: Nina

jag är alltid tom i bollen
ändå blir det 34 rader om ost eller nåt annat....haha.

2008-03-04, 09:00:21 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!