Grattis lilla Mamma

Idag fyller min mamma år!
Och dagen till ära bjuder hon sina barn på middag: Rensadel, potatis, sås och grönsallad, kladdkaka till efterrätt!
Det var gott, men jag lyckades faktiskt stå emot efterrätten. Fast det rann lite i mungipan när alla andra satt och mumsade...

Men t o m hennes födelsedagsmiddag interferades av helgens tragiska olycka- som visserligen hittills inte krävt nåt dödsoffer- för hon som lärare var inkallad till möte inför morrondagen.
Fem av sex pojkar går ju i nian.
Trots att jag inte vill påstå att jag känner nån av dem nåt värst så påverkas jag av det hela, kanske just för att jag vet vilka de är.
Men jag kan inte förstå hur de är funtade som gör såna saker över huvudtaget.
Hoppas och ber att mina barn ska ha mer förnuft än dessa, fast man kan ju aldrig vara säker.

Idag har jag varit rätt duktig: plockat undan stök (det märks inte så mkt mer), dammsugit hela huset, diskat, vikt hela högen med rentvätt och lagat morgondagens middag nästan helt färdigt!
Slutar ju 18,00 så det blir lite sen middag annars. 
Önskar att jag kan vara så förutseende lite oftare, vad enkelt det skulle vara:)

Och nu känner jag mig värdig att slappa framför tv:n resten av kvällen.
Stickar på en halsduk till mig själv!!
Och vantar till Matilda, fast där har jag kört fast lite.
Det var nån som skulle komma och hjälpa mig med det.....
Postat av: Martina

Ojojoj så pink din sida har blivit:) girly girly

2008-10-13, 19:22:51 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!