Välkommen hem...

..lilla mamma efter jobbet!
Ska man vara lycklig över att han åtminstone har lagat mat åt barnen, eller får man lov att irritera sig över att alla tallrikar och bestick ligger kvar på diskbänken, och maten ligger kvar på spisen i sin gryta?
Han hade tur som inte var hemma för nu hinner jag tagga ner lite och ösa lite galla över min käre make här på bloggen, så han slipper ta allt för mkt skit.
Men lite ska han nog få höra.
Nu måste jag börja packa och göra mig färdig för morgondagen. Det ska nog bli lite skönt att komma ut iaf, fast det räknas som jobb. Eller?
Nå, vi får väl se hur det går.

Sitter och äter på mitt lördagsgodis, det blev inte mycket den här gången. Lösgodis för 6kr och en liten chokladkaka.
Förhoppningsvis det sista jag äter innan jul. Tänkte börja med nytt liv igen, den 1: okt ska jag sluta med all slags godis fram till Jullovet.
Det borde ju funka, men det går inte alltid som man tänkt sig.

Jag tycker att man måste få ge ett godislöfte när man bara mår dåligt av att alltid ha ångest för vad man äter.
Så nu har jag gett det officiellt och då kanske det hjälper till att nån annan vet...

Jag håller på att bli galen av att inte få sova en hel natt!
Alltid är det nån unge som väcker mig, ofta fler än en gång per natt. Men nu börjar det gå för långt när de håller på och bråkar med varann på nätterna också!!
Petrus har en ritual varje gång han går på toa på natten: först kommer han och väcker mig och talar om att han ska gå på toa. Sen innan han går i säng igen kommer han och säger godnatt.
Fast nu slipper jag åtminstone stiga upp och gå med honom på toa, som jag var tvungen förra året.
Jag tror att han är lite mörkrädd, och vill att nån ska vara vaken medans han är uppe bara.
Och när han kommer tillbaka till sängen så börjar han bråka med Philip.
Eftersom de delar på en 90s säng slåss de om utrymmet. Men de SKA sova tillsammas, även om det är trångt.


Dessutom har Max börjat vakna på natten och ska ha välling, och där går gränsen. Jag vann inatt, men få se om han kör samma med sin far, vem som går vinnande ur den striden:)

Nu ska jag gå och tvätta upp lite kläder som jag glömt att jag ska ha med mig.

Hade sjokolade

Postat av: Christina

...och ännu roligare blev du (lol)

2008-09-28, 09:59:42 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!