Lata dagar

Det har inte blivit mkt vettigt idag.
Eller vettigt; jobbat, dammsugat, lagat mat och diskat.
Och så gick hela dagen...

Men jag hade velat vara ute lite och det blidde bara inte.
Ibland måste man få vila lite, va?

Ungarna är ute och plaskar, vet inte om jag vill ha in dem?
Det är så skönt när våren kommer men ändå så förbålt jobbigt.
Petrus må vara vattuman, men jag accepterar inte att han blöter ner sig hundra gånger om dan.
Så idag har han gått i blöta kläder mest hela dagen!

Huffa, så gnällig jag kan vara...

Det är riktigt vackert ute nu, hoppas det är lika fint i morgon.
Nu ska jag gå och skrika in barnen, så hela byn hör
Postat av: C

Jaa nog vart du lite väl gnällig nu...Nog skulle vi åxå gärna vilja gegga runt i både vatten och lera...

2009-04-16, 20:35:05 -
Postat av: Martina

Jag håller med C. Man känner ju ibland när man ser en pöl att man vill ta sats och hoppa i den och se hur mycket man skvätter. Men tyvärr är vi som vuxna för bekväma och tänker för mycket på konsekvenserna.

Fasiken barn skall grisa. Skitiga barn är friska barn som har haft roligt. Glädje är ju super roligt

2009-04-17, 09:02:31 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!