Påsk

Det kom som ett brev på posten, påskvädret.
Plusgrader och modd, blöta ungar och kläder.
Och tungt i skidspåret var det.

Men jag åkte iaf, så jag kan äta lite påskgodis med gott samvete.
Fast det blir ju aldrig lite, och så mår man dåligt , och så ångrar man sig...
Det är väl där jag är just nu - ångerfull!

Väntar på att Peter ska höra av sig, ska hämta honom från Merta.
Han har kört ena skotern dit så vi slipper be nån hämta oss varje gång vi ska hälsa på där.
Och så ska jag ta med mig Martina och Jenny på besök till oss.

I morgon kommer min kära svärmor m familj, och då känns det äntligen som påsk.
De brukar alltid komma till oss över påsk, annat vore konstigt.

Nej, usch vad jag proppade i mej karra, måste gå och vila lite...

Nattinatt (eller inte)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!