Imorgon börjar det

Så ska de äntligen till skolan igen.
Om det är svårt vanligtvis så är det extra motigt den här hösten.
Våra IQ-befriade, sparfokuserande politiker har hastigt och olustigt stängt Kuttainen skola och belutat att slussa ca 50 barn till låg och mellanstadiet i Karesuando.
Hastigt var det rätta ordet.
Oigenomtänkt var den första tanken...

Men jag är inte emot det om ni tror det.
Jag tror att det kan vara bra av flera anledningar om de barn som ska slås ihop i sjuan fogas samman redan i yngre ålder.
Mindre formade av sin miljö och kanske mer oförstörda kan hitta en gemenskap som inte ger så stora slitningar som det varje höst är när alla byars barn slås ihop.
Fast det kan ju inte få gå till på det här sättet, överkörda av rektor och skolchef.
Alla barn är jätteoroliga, och det är ju klart man undrar hur dom ska få det att funka.
Lärarna har haft typ en vecka på sig att planera hur de ska ha det och vad som skall ske...
Vi har nog den sämsta rektorn ever nu...

Nå jo, det var dagens klagomål.
Nu ska jag burka lite blåbärssylt som jag kokat på bären vi/Peter plockade i norge igår.
Jag,Peter och pojkarna var en sväng till stugan.
Jag har ju inte varit där på hele sommaren, så det var jätte trevligt at komma sig dit en tur.
Matilda var hemma med Kira vars pass inte är klart förrän till jul nångång!
Duktig är hon med sin hund, vår piga:) 
Postat av: nina

Alltså är det samma rektor ännu??han verkar ju helt -ja du vet säkert vad jag vill säga för fula ord- ochhan får vara där???

2009-08-23, 21:19:56 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!