God Jul

Lite så här i efterskott kanske, men jag har ju inte hunnit, eller ens haft behov att vara ut i cyberrymden på ett par dagar.

Julafton igår var en av de mysigaste och trevligaste jag upplevt, tror jag.
Vi tog det så lugnt, ingen stress och jag bara njöt av att det var jul och att umgås med nära och kära.

Vi började med en julbastu med större delen av familjen.
Sen lite frukost/lunch innan jag fick finfrämmande av lilla HJ och hans mamma.
Och julklappar hade de till mig:)
Tack så mycket, men trots att chokladen var väldigt uppskattad var själva besöket bästa julklappen:)
Han är verkligen såå go, min lilla gosse!

Sen gick jag och Matilda en sväng och hälsade på Ämmi på videgården innan vi for till mamma för själva firandet.
Pappa hämtade dit Ämmi och det var härligt att hon fick komma och äta med oss.
Tomten kom naturligtvis och det var ett smärre kaos där ett tag, men sen lugnade det ner sig och vi kom hem först efter nio på kvällen.

Men tro inte att barnen var trötta och gick och lade sig, nej då.
Nångång i natt, säkert efter jag somnat, så blev det äntligen tyst i huset.

Så nu är det ett helt år kvar till nästa hysteri...

Idag var jag till Stugan i Mertajärvi och hälsade på.
Martina, Sarah, Mats och Josef har firat jul där.
Vi blev bjudna på julmat och jag tror inte vi gjorde mkt annat än åt från det vi kom dit tills vi åkte hem igen:)

Så nu ska jag ta en paromenad med Kira och röra lite på fläsket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!