Men hallå!!!

Någon har tydligen anmält Karre skola till skolinspektionen för att det hålls bön och psalmsång.
Visst kan jag hålla med om att föräldrarna borde ha tillfrågats, eller åtminstone informerats.
För det är ju faktiskt inte tillåtet.
Men när jag fick kännedom om det frågade jag mina barn om de var tvugna att delta och om de hade något emot det.
De hade inget emot det och eftersom det inte är något som de måste delta i så tycker jag att det är ok.
Petrus tycker tom det är kul att sjunga:)

Hur mkt ska man acceptera är ju frågan, men detta är ju inte så farligt.
Det  finns andra saker som är viktigare att ta tag i, tycker jag.

När jag gick i ettan/tvåan avslutade vi dagen med en liten bön, det har fallit bort helt.
Inte skadar det så länge det inte blir nån propaganda för religionen.

Postat av: Nina

nä fyfan skolan ska vara religionsfri be en bön kan man göra hemma.

2009-12-03, 15:14:29 -
Postat av: mami sussi

ja vad ska man säga religion är en sak man måste få bestämm själv. finns det religion på scheman mer i sverige??

2009-12-03, 19:04:29 -
Postat av: mami sussi

jag menar att de skadar då inte med en lten bön eller sång i skolan!! löjligt att skicka n till nå granskning

2009-12-03, 19:05:25 -
Postat av: Nina

religion som undervisning är en sak, att ha bön och psalmsång är ju en helt annan sak.Då kanske dom kan börja diskutera ämnet men då blir det säkert liv av det och hälften av klassen behöver inte vara med.

2009-12-03, 20:27:26 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!