Det är bara att acceptera

Jag blir mer och mer lik min mor, ju äldre jag blir...

Igår bjöd hon in oss på middag idag, palt som jag älskar.
Imorse hade jag stora problem att komma på vad vi skulle laga till middag...
Två minuter efter att jag fräckt bjudit in oss till en väldigt god väninna, frågar min svägerska om vi ska äta palt idag!!

Kanske mamma inte har gjort just sådana tabbar, men jag är definitivt lika virrig som hon.
Faktiskt t o m värre ibland.

För typ 20 år sen hade jag antagligen klappat till den som sa att jag kommer bli som min mamma när jag blir äldre, för som tonåring är föräldrar allt annat än coola förebilder.

Men jag måste säga att jag verkligen tycker att (trots) det virriga, tron på det goda i var människa och kärleken till alla barn som existerar så är mamma en av de finaste förebilder man kan ha.
Och jag hoppas att jag kan få lite mer av de där bra egenskaperna med tiden:)

Snart kommer gubben hem, så slipper jag bära in en massa ved mera...
Postat av: Nina

vaa? trodde de du hade 4 ungar till för, att bära in ved...

2009-02-08, 11:57:41 -
Postat av: Neta

Det är ju alltid känsligt det där med att bli lik sin mamma. Men du har en väldigt fin mamma, så var glad att du är lik henne :-)

2009-02-15, 17:18:40 - URL: http://gismormor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!