Karre Marknad

Idag börjar marknaden i Karre.
Det var stort med marknaden när jag var liten.
Då fanns det t o m karuseller och nöjesfält, och så var det dans på dosan med orkester på kvällarna.
Nu är det inte så mera, nu är det bara knallar som säljer och kanske nåt litet evenemang som dragplåster.
I år har de en skjutsimulator i sporthallen...

Ska iaf jobba på marknaden för första gången på lääänge.
Har jobbat i butiken varje marknad sen vi öppnade, och före det hade jag småbarn på armen...
Jag tycker det är rätt kul att stå där och träffa folk.
Antar att jag ärvt den genen från far/farfar:)

Synd bara att det inte är finväder, men det kan ju fortfarande klarna upp.
yr.no visar mulet idag men bättre imorgon och på söndag.
Vi får väl lita på dem!

Nu ska jag väcka de stora barnen som kom hem från Piteå igår.
De har börjat bete sig som tonårnigar redan, ska hålla på och sova bort hela dagen.
Nej, nej säger mamma Malin.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!