Natti natti, sovi gotti

När Matilda och Petrus var små sa vi alltid så innan de la sig och sova:
"Natti natti, sovi gotti, älskar dig i nöd och lust..."

Varenda kväll.
Undrar när det tog slut?
Säkert i samband m Philip, när jag var för trött eller redan sov.
Och så blev det allt mer sällan för att till sist bara ta slut...

Försöker iaf tala om för barnen att jag faktiskt älskar dem jättemycket, t o m när vi bråkar.
Jag tror att det är viktigt för dem att man säger det högt och trots att de blivit stora.
Varför glömmer man bort det, månne?

Idag kom det in en gammal norsk lappgumma som log med hela ansiktet hela tiden.
Man blev glad bara av att se på henne.
Och när hon kom fram till kassan och lutade sig fram och lågt frågade om jag hade några renskinn att sälja så förstod jag varför hon var så lycklig!
Eller åtminstone kan man ju undra, för det luktade misstänkt nåt som liknar eter om henne:)
Hon och hennes väninna var så roliga och gulliga så jag log långt efter att de for...

En liten strimma av ljus en dag som varit ovanligt tung på jobbet!

Postat av: Marri

gulligt! d är ju inte försent å börja m d igen? Vi säger åxå alltid rakastan sinua när henna ska sova.

2009-06-04, 22:03:48 -
Postat av: Nina

-godnatt älskar dig- säger vi alltid till mamma när man pratat klart med henne i telefon:)

2009-06-06, 11:48:17 -
Postat av: sussi

natt natt älskar dig syns i morron, så säger vi flickor fortrarande till varandra när det är tid för sov!Och det säger jag och Miaa ännu fast vi inte syns i morgon men vi måste säga så för det har vi alltid gjort i 21 år!! Med många Mil emellan så känns det ändå rätt att säga så!



kramelikram ,pssst blir alltid lika jävla glad när jag ser dig

puss oxå

2009-06-06, 17:02:11 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!