Let it snow, let it snow, let it snow

Nu snöar det ute, och det blir så vitt och fint:)

Idag har jag packat upp leksaker i affären och imorgon blir det julsakerna som ska upp.
Har knappt suttit still alls idag och det känns i rukken, vettu.
Eller så är det för att jag skottat snö i lördags och idag...
Norrländsk styrketräning, som nån sa:)

Igår efter jobbet fick jag äntligen ändan ur vagnen, eller tummen ur arslet, (eller både och) och dammsög, skurade köket och vek bort all ren tvätt.
Samt att jag påbörjade en ny hög med rentvätt genom att köra en maskin.
Trixet var att sätta musik i öronen och sjunga medans.
Mycket effektivt.
Det gör jag alltid när jag skurar på jobbet oxå.
Ibland känns det som om min värld kretsar kring jobb och smutstvätt....

Det känns som att jag håller på att vakna ur koman man hamnar i när man får barn.
Den där man får tunnelseende och enbart gör allt för sina små barns bästa, för de är så beroende av en.
Nu är de så stora att jag kan fokusera mer och mer på mig själv och inte enbart på dem.
Helt plötsligt har jag återupptäckt hur mycket musik kan göra för kropp och själ, det har jag inte gjort på flera herrans år.
Jag har börjat knyta ihop gamla vänskapsband, och upptäckt hur mycket jag saknat dem.
Och jag har skapat nya band av vänskap, som ger mig lika mycket glädje som de gamla.
Framförallt har jag tagit tag i mig själv och sett till att jag mår bra, och nu gör jag verkligen det.
Både fysiskt och psykiskt.

Klart att det kommer dagar då det är lite mulet, men då blir man ju desto gladare när man ser solen igen!

Som Alfons Åbergs farmor säger:
-"Det är bra att man har lite tråkigt, så att man märker när det roliga kommer..."

Nattinatt
Postat av: Martina

Ja här är det perfekt filmväder, ösregn ute hihi

2009-11-24, 17:59:17 -
Postat av: Vivi

Så gott att höra att du har det bra. Kramar

2009-11-25, 15:57:07 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!