Gräsänka

Wikipedia:

Gräsänka kallas en kvinna vars make är bortrest. Den manliga motsvarigheten är gräsänkling.

Ordet gräsänka är känt redan på 1700-talet, och kommer från det lågtyska graswed(e)we som betyder förförd och övergiven flicka. Förledet syftar antagligen på ett "förförande i det fria". Därefter har ju ordet gräsänkling fått en lite annan innebörd, då betydelsen har gått från förförd och övergiven, till tillfälligt ensam.

Då var man det igen då.
Tillfälligt ensam.
Men bara för några dagar den här gången, så jag överlever nog.

Har ont i halsen, hoppas det inte blir värre tills i morgon.
Jag ska ju spela innebandy för första gången på massor av år.
Kommer inte kunna hålla klubban rätt ens känns det som.
Men kul ska det bli:)

Skit nu måste jag ut och hämta mera ved, inte har han fyllt pådet innan han for minsann...

Postat av: Nina

Ochnär man tänker efter så liknar du ju en anka till på köpet.Passande roll asså!Men var ej lessen.jag liknar ju åxå en anka, iaf på gångstilen

2009-10-27, 23:30:56 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!