Knack, knack

-"Vem där?"

-"Det är ditt dåliga samvete som knackar på!"

-"Vad vill du? Försvinn!"

-"Du har inte varit och hälsat på din farmor och farfar på lääänge!"

-"Ja, men..."

-"Inga men, det finns ingen bra ursäkt till varför du inte får ändan ur vagnen!"


Nej, jag vet, det finns inte det.

-"Så skärp dig nu då!!" (mitt samvete igen)

------------------------------------------

Pääri var och hälsade på Max idag.
Maxi och Pääri är ingen enkel ekvation.
Mer ett komlicerat bråk.
Det tar en sekund för dem att koppla bort öronen när de möts.
Disconnect.
Och ändå värmer det mitt hjärta att se dem tillsammans, kusinerna.
För vi hade alltid så roligt med våra kusiner när vi var små.
Ja, jag måste väl medge att vi fortfarande har himla trevligt med kusinerna när vi väl träffas.
Och det är svårt att bli arg på riktigt, fast de inte lyssnar särskilt mycket på vad man säger.
Snarare inte lyssnar alls...

Postat av: Ulrika

Jag brukar också ha samma besökare som du, en ovälkommen gäst:)

Javisst e de roliga, Per å Max.. men de har i alla fall så kul tillsammans!

Kram

2009-10-29, 10:05:20 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!