Gräsänka

Så var man gräsänka igen.
Varje år vid den här tiden töms byn på karlar, och enstaka kvinns.
Den årliga älgjakten drar igång och gubbarna är i koma några veckor före, under och efter den.

Jag var på kräftskiva igår.
Det var gott och jag hade supertrevligt.
Man blir så upprymd när man haft roligt med goda vänner.
Som om man inte behöver bry sig så mkt om andra bekymmer, det löser sig nog ändå.
Var ännu glad när jag vaknade i morse, men sen kom jag på att det är söndag och jag måste jobba....

Var och hälsade på Sussi i dag.
Hon e go hon.
Har saknat att umgås med henne, det har inte blitt så mycket av det de senaste åren.
Antagligen för att jag har haft massa små ungar hängandes i hasorna:)
Men nu börjar de bli stora och jag kan ta mig tid för mig själv.
Även om barnen är det viktigaste i mitt liv, så måste jag få lite egen tid för att orka vara så bra mamma som jag vill vara.
Och den tiden tillbringas helst med vänner just för tillfället.

När barnen blir ännu lite större, så där så att vi inte behöver barnvakt, då hoppas jag att jag och gubben kan få lite helt egen tid för oss lite oftare.
T e x åka och jaga med Kira, eller fiska eller nåt annat som vi brukade göra tillsammans.

Men den som väntar på nåt gott, säger de ju:)

Nu ska jag kanske gå och kolla lite på FB innan jag hoppar i den tomma sängen och sover en blund.
Imorgon far vi till Sussi igen och grillar lite korv!

Nattinatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!