Mat och potatis

Varför måste man äta varje dag?
Jag är så less på att hitta på nåt att laga varenda eviga dag.
När jag blir snuskigt rik ska jag ha en kock, en städerska och en privat frisör!
Det borde täcka allt som är tråkigt att ta hand om själv.

Tre dagar kvar och sen ledig vecka!
Skönt att rulla på det schemat igen.
Så får man nåt vettigt gjort var tredje vecka iaf...

Jag har inte ätit en godbit på hela veckan, inte ens en kaka.
Kanske jag gör en blåbärspaj imorgon kväll?
Eller kanske jag fortsätter vara ståndaktig en vecka till...
På lördag ska jag käka kräftor och det ska bli såå gott.

Men nu ska jag betala nån räkning som trillat in i efterhand:(

Nattinatt
Postat av: sussi som

hejjppa!

Vi har kört med månads planering när barnen bodde hemma funkade super bra, och flikorna fick välja en vecka i månaden vad dom ville äta, sen gjorde vi alla inköpen efter de, inget onödigt handlades in och de som inte gick att handla typ grönsaker var de enda vi fick köpa i veckan.mjölk oxå. super skönt när man startar, sen kan man ju byta dagarna om man nu inte vill ha spagge och körre en dag så tar man nått från en annan dag.byter ut bara :-) då har du bara en kväll 30 minuter typ attt planera hela månaden, månadshandel lönar sig!

2009-09-03, 23:48:53 -
Postat av: nå jo fiske polers igen då

Kommer i morgon till spärren jag och 8hundar

2009-09-03, 23:51:26 -
Postat av: Martina

Laga mat är ju roligt men det är ju så att jag vill ha mat med en gång när jag kommer hem, och det är då matlagning blir tråkigt. Fan jag gillar skift gång, det här med 8-16:30 mån-fre gör ju att dagen inte räcker till. hujja

2009-09-06, 15:16:21 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!