Snart är det jul...

Eller vad ska man tro när det åter igen är dags för jultidningar?
Men jag måste nog säga att det är bra förtjänst för barnen när de säljer.
Bra premier och även pengar över får de.
Och så lär dom sig att arbete lönar sig.
Det finns så många barn som får allt serverat för sig.
Jag skulle göra allt för mina barn om det behövdes, men att verkligen göra allt för dem är inte att hjälpa.

Snarare tvärtom...

Idag var det första dagen som barnen hade alla eleverna i sina klasser närvarande på skolan.

Det har gått bra än så länge, men jag är skeptisk till att skolchefen på undran hur de ska rymmas under rasterna svarar: De ska vara ute!!

Skulle vilja se honom ute varje rast i -20 dryga grader...

Det är verkligen två stolpskott, vår rektor och hans chef

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!