(Går)dagens lärdom

Skulle egentligen skriva igår men orkade helt enkelt inte mer är att lovorda Anja P.

Dagen blev lång, gick direkt från jobbet till ett föräldramöte på skolan.
Det var ett bra möte tyckte jag, och det känns som om de äntligen är på rätt väg.
Dock är problemen i Matildas klass fortfarande inte lösta, och det finns mycket som är galet.
Det allra största problemet är det samma som det hela tiden har varit: Respektlöshet!
Och det sa han rakt ut, vår vikarierande rektor.
Men han gör iallafall något för att försöka förändra situaionen, och det man frågar får man raka svar på.
En så total förändring!
I all oreda som skolchefen och hans nickedocka orsakat så känns det som att det trots allt finns hopp.
Det allra bästa med mötet var att de föräldrar som kom, och det var många, verkar vilja sträva åt samma håll.
Så nu är det bara att fortsätta kämpa, för det här är så gott som ett bortkastat år för eleverna i Karesuando F-6!

Men (går)dagens lärdom var inte detta.
Två ting insåg jag att jag kan lägga i min Book of wisdom:

1: Man blir aldrig så gammal att man inte tycker att det är obehagligt att gå på gynekologiska tester och undersökningar.
    (inte ens efter fyra ungar och alla gyn. och barnmorskebesök det innebär)
    Nej tack!

2: Om man tar ett djupt andetag och andas in igenom näsan ute när det är -30 grader fryser snoret till is på 2.8 sekunder.

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!