Datanörd?

Det är fascinerande vilken tilltro mina föräldrar har till mina tekniska kunskaper.
I alla dessa år har de bett mig om hjälp med diverse installeringar av  videoapparater, tv:n och nu på senare tid tjänar jag även som datasupport.
Visst, jag är så glad att jag kan stå till tjänst, med tanke på allt de gjort/gör för mig.
Men det är lite komiskt att jag är den som de vänder sig till, då jag anser mig vara lika lite begåvad när det gäller datorer som de egentligen är:)
Med tv: och videon var det enklare, det var ju bara att läsa instruktionsboken... 
Det som gör att jag inte blivit avslöjad ännu är att jag på något underligt vis alltid har lyckats fixa det de bett mig om!!??!
Så även idag, så jag antar att jag fortfarande har deras fulla förtroende, och kommer att anlitas igen:)

(Jag kan förstå att de inte vänder sig till Danne i detta fall, han har inte ens skaffat sig en dator än)

Jag gissar att de flesta är bekant med uttrycket att "se botten på tvättkorgen"?
Jag har i flera dagar gjort en anmärkningsvärd ansträngning, tvättat, hängt upp och t o m vikt undan (jajemen, det har jag faktiskt) ren tvätt.
Och idag, äntligen, så kan jag med stolthet konstatera att NU kan jag se min tvättkorg...
Postat av: marri

haha, du skriver så bra! Alltid lika kul å läsa!

Danne kommer aldrig köpa en dator, men det har hans fru gjort nu! :)

2010-01-10, 12:16:23 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!