Redan torsdag

Jag tycker alltid att veckan som ska vara så lång när man är ledig, helt plötsligt tar slut.
Allt som jag skulle hunnit med har inte blivit gjort.
Och jag kan inte förstå varför?

Det enda oplanerade jag har gjort är:
Måndag- bjöd in kompisar på kaffe
Tisdag- åkte till Kiruna och drack kaffe
Onsdag- åkte till Kuttis och drack kaffe
Torsdag- åkte till Madde och drack kaffe

Jag har ju bara druckit lite kaffe...

Men idag har jag bytt gardiner i alla rum plus att jag var tvungen att ändra gardinvajern i vardagsrummet som var skev.
Det är inte det att jag inte kan fixa saker själv, det handlar bara om att vilja göra det.

Skulle egentligen skurat några golv men tiden räckte inte till, för det var min tur på Fritidsgården i kväll.
Katti och jag gjorde varma mackor, jättegott.
Mycket uppskattat av barnen med.
Det var riktigt trevligt där den här gången, massa barn och ungdomar som kom.
Jag tycker det är roligt att se och höra hur ungdomarna uppför sig.
Nu när man är gammal tant och det var ganska precis tjugo år sen jag själv var där:)
Var vi verkligen likadana, kan man undra??
Men det är jag ganska övertygad om att vi var:)
Kul var det i allafall, de är rätt häliga de där unga vuxna.
Det är så man ser hur de håller på att snubblar sig in i livet, med alla hormoner i gungning.
Med ett öppet sinne och inte allt för trång syn är det väldigt uppfriskande att minnas hur det var att vara tonåring:)
Och rogivande att inse att man aldrig mer behöver vara det...

Men, men, jag får väl snart äta upp de orden när våra barn inträder i de ljuva åren.

Postat av: Nina

Man kan ju fråga sig om du inte har kaffe hemma när man åker så långt för en skvätt!

2010-01-15, 09:19:35 -
Postat av: Malin

Jag får ju bara dricka meskaffe här hemma!

Jag åker runt för att få lite riktigt kaffe i mig:)

Och den långa resan var totally värt det:D

2010-01-15, 16:53:03 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!