Tänt var det här...not!

Jag skulle så glad i hågen gå och åka skidor på elljusspåret idag kl tre.
Det gick inte att tända ljusen.
Jag trodde poängen med ett elljusspår var att man kan åka när det är mörkt, fast det förutsätter ju att man kan få tänt lyktorna...
Det är fjärde gången, andra i år, som jag kommer dit då det just blivit mörkt.
Och inte kan tända fanskapet.
Kommungubbarna har gjort inställningarna så att det inte går att slå på ljuset förrän det är becksvart.
Snåla surkommunen!

Men jag var och sprang med Kira en sväng istället, och då menar jag verkligen sprang!
Jag brukar snarare jogga än kuta, men hon drog iväg med mig så jag kan för en gångs skull säga att jag sprang:)
Och som grädde på moset badade jag och barnen varmbad i drygt en timme.

Jag tycker ju att barnen borde vara trötta och inte protestera när de ska i säng, men ack så jag bedrog mig.
Inget nytt på kvällsfronten i det Siikavuopioanska huset inte.
Same old story...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!