Seegt värre

Vädret inbjuder inte direkt till nån roligare aktivitet.
Ska väl ta den stackars hunden ut på promenad så hon inte förgås.
Men det blåser och är endast 13 grader.
Inte allt för uppmuntrande.
Och den minsta gossen skulle också behöva rastas.
Vi får slå två flugor i en smäll...

Igår, sent, var jag hos grannen och drack te när Max kommer gåendes.
Han gör precis som han vill, om man inte blir förbannad på honom.
Hela tiden är en förbenad kamp, och jag har bara lust att sälja bort honom ibland.
Jag frågade om han sagt till sin pappa att han gått, och han sa att det har han.
Två minuter senare ringer pappan och frågar om han kommit dit...
Han hade förvisso sagt att han ville gå till mig, men inte fått lov.
Så då gick han sin väg utan att säga nåt fem minuter senare istället.
Och sådan är våran dag, och ibland orkar jag inte utan låter honom bara gå.
Gå och klänga på Philip och hans kopmpisar, för då slipper jag allt tjat.
Just nu vill han med till affären och han slutar inte gnälla förrän vi antingen åker eller jag blir tokig på honom.

Det är inte så avstressande att ha semester när man har en Max! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!