Första myggan

Jag såg den idag, den surrade i mitt öra.
Och känslan av vad vår underbara sommar har att erbjuda infann sig omedelbart.
Men riktigt så illa är det ju inte ännu, bara en förnimmelse.

Det händer massor men jag kommer aldrig ihåg vad jag ville blogga, när jag väl sitter här:)
Det var vårkonsert i onsdags, med sedvanligt mycket duktiga ungdomar som uppträdde.
Dock med ett överaskande, men väldigt uppfriskande, inslag av dans och uppmuntran från publiken:D
Jag tyckte det var så härligt att se det gäng pojkar som satt på främre rad dansa och klappa i takt till musiken.
Det tog udden av den irritation som de barn som sprang omkring och stojade frammanade, och bristen på tillrättavisning av deras föräldrar.
En sak om de håller till längst bak där de inte stör publiken eller artisterna, men låta dem härja framför scenen?
Nej, sånt är ju bara vanligt folkvett!

Idag har jag varit barnvakt till HJ, vi hade såå trevligt tillsammans.
Om inte han behövt ta sin middagslur hade han fått stanna ännu längre, men jag tror hans mamma inte kunde vara borta från honom så länge;)
Sen har jag varit och hälsat på vad jag tror är världens just nu gladaste lilla gosse och hans mamma och moster och mommo mfl.
Och som vanligt får jag honom i famnen när han ätit, och som vanligt kräks han ner mig!
Fast lika glad är han för det...
Denna gång gömde Saga sig inte för mig i alla fall, hon till och med svarade när jag pratade med henne.
Framsteg, minsann:D

Näps, nu ska jag ta en dusch, för jag luktar verklligen usch.
Hunnit med en joggingtur med Kira oxå nu på kvällen.
En Kira som igår var till salu för lägst bjudande!
Hon rymde sin väg från Peter för första gången.
Vi letade runt hela halva byn innan folk ringde och frågade om vi tappat nbort vår hund.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!