Men för gudsskull

Sätt fast barnen i bilen!
Det är tragiskt vad många små barn som står lösa i bilen.
De fattar nog inte hur lite som behövs för att det ska gå riktigt illa.
Jag vet, för jag talar av egen erfarenhet.
När Petrus var liten skulle vi köra över vägen från statoil till ICA, och han fick stå bak i mitten.
Det var ju så kort bit...
Med knapp styrfart, ja det var just att bilen rullade, lite skymd sikt, så såg vi inte bilen direkt.
När Peter så tvärbromsade med ingen fart alls, flög Petrus nästan in i instrumentbrädan.
Så varje gång jag får för mig att vara bekväm och inte ids ta de få sekunder det tar att knäppa fast säkerhetsbältet, påminner jag mig om det!
Jag menar, även om jag kör försiktigt kan ju nån annan smälla in i mig.

Imorgon, om allt går som det ska, far jag och Max och pimplar med Sussi:)
Jag har inte pimplat på hundra år, känns det som.
Nån enstaka gång på hundra år iaf.
Guben min åker till stugan, och nu längtar jag verkligen efter att fara dit jag oxå.
Hoppas storbilen går igenom besiktningen nästa vecka, sen far vi så snart vi kan.
Har köpt de förbenade avmaskningstabletterna till Kira.
En ask kostade 139 kr.
Den innehöll 2(!!!) st tabletter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!