Nedräkning

Nu är det bara en vecka kvar till skolan börjar.
Ja det var ett himla tjat, va?
Det verkar kanske som att jag inte vill at barnen ska ha sommarlov alls:)
Men det är inte sant, vi har haft en jätteskön sommar i år.
Och jag har fått vara massa ledigt, och det är inte slut med det än heller.
Jag tycker bara det är skönt med rutiner, att få väcka dem på morgonen så att jag kan slänga dem i säng i tid på kvällen och dylikt.
Kan inte förstå hur en del orkar låta småbarn vända helt på dygnet när de är lediga.
Större barn sköter ju sig själva, men att ha tex Max vaken halva natten....nej tack!

Idag är det sista jobbdagen, sen ledig 5 jobba hels och sen ledig vecka:)
Sen börja dock allvaret för Malin oxå.
Peter skulle egentligen komma hem ikväll, men det blir kanske övertid nån dag till.
Jag vet att jag ville att han skulle få jobb i stan, men det räcker nog med varannan vecka.
Och nu när allvaret börjar igen utan lediga veckor blir det ännu jobbigare när han är borta.
Men vad gör man när det inte finns jobb på egen ort.

Hoppas det går bra i skolan i år, det är lite ångestladdat med skolstart  ändå
Hela tiden en kamp om att barnen ska få det som de är berättigade, och andra sidan kämpa för att barnen ska göra det som ålagts dem.
Den som säger att det är lätt att uppfostra barn gör inte sitt jobb tror jag.
Sen finns det ju de som skiter i att uppfostra sina och skyller på andra när deras barn inte fungerar.
Är så less på sådant, man kan inte förvänta sig att tex skolan ska sköta den uppgiften oxå.

Det blev nog lite vagt, orkar inte utveckla det, blir en bok av det misstänker jag.
Nu ska jag borsta tänder och ge mig av till sista jobbdagen på ett tag.
Postat av: Anonym

Men han jobbar ju i egen ort...K-do är ju förstad till Kra :D Tycker gott du kan jobba du med o sluta med dina ledigheter ;)

2011-08-14, 13:35:26 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!