Dum och dummare

Jag orkar inte ens se reklamen för den filmen, sååå jobbig.
Nu visar de den på femman.
Reklamen alltså.
Filmen lär jag inte se.

Jag behöver lite hudvård känner jag.
Lite sol eller åtminstone en salva som inte bara lindrar utan tar bort eksemen.
Men det är kanske för mycket begärt?
I alla fall om man frågar doktorn på vår ort.

Jag har alltid haft dem, men inte så mycket.
Lite på armbågar och knän, i hårbotten när jag var yngre.
Hatade det där tjärschampot mamma tvättade mitt hår med.
Luktade ackligt och i fem minuter skulle hon massera hårbottnet.
Blä!
Men annars led jag inte särskilt av det.
När jag började på Hjampis frågade skolläkaren om jag ville ha enskild gympa och slippa duscha med andra.
Skulle aldrig fallit mig in, gympan var ju mitt favvoämne:)

När jag var gravid var jag nästan "frisk", men efteråt har det kommit tillbaka och blivit värre.
Så jag fick tid hos läkaren för jag ville ha en starkare salva.
Först ifrågasätter han om jag ens vet vad jag har för utslag, om jag verkligen fått en diagnos.
Och när jag säger att jag fått den redan när var 4 år, svarar han att jag smörjer mig för sällan.
Så jag fick ingen salva, bara rådet att smörja mig oftare.
Vilket är varje dag, ibland två ggr om jag duschar.

Sol hjälper, men i sverige får man inte landstingsresa om man inte är i extremt behov av det.
Och det är jag ju inte.
Försökte en gång få ett intyg som säger att jag blir bättre av sol, för det var man tvungen att ha för att få åka på en solvårdsresa.
Jag skulle betala själv, men inte ens det fick jag.
Nu har jag så stor familj att det inte ens är idé att kolla upp vad det skulle kosta att fara utomlands.
Ensam låter de mig inte resa.
Börjar ta slut på förslag nu...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!