Sportlovet har börjat

Jag och barnen packade skotern och åkte med Marri och Henna till Teklantieva och grillade korv.
Barnen åkte kälke i backen och det var så skönt.
Och den som gnäller på att man alltid ska ha så mycket fika med sig till skogen (Peter), har ju helt missat poängen med att åka ut och grilla!!
Det är ju inget som är så gott som att sitta i skogen och fika:)
Visst kan man ju hejda sig och inte bränna hundratals kronor på godis och sånt.
Men korv, bröd och lite kex måste man ju få ha med.

Den bästa årstiden, men oxå den som snabbast tar slut.
Ibland känns det som att man helt missar våren, när man jobbar och inte kan åka ut om det råkar vara kanonväder en veckodag.
Och imorgon lovar de plusgrader igen.

När vi kom hem tog jag Kira ut på en skidtur.
Rackarns vad dålig kondis hon fått under köldperioden.
Hon har ju inte fått nån motion alls, och det märktes.
I vanliga fall drar hon mig fram och tillbaka till första grinden innan älven.
Nu drog hon dit, på tillbakavägen var jag tvungen att koppla lös henne för jag körde på linan hela tiden.
Hon travade bredvid mig, slöisen.
Det får bli lite hårdträning på henne framöver.

Postat av: C

Lilla My is back :) FUSKIT vill åsså ha nå fint ju...

2011-03-08, 15:16:59 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!