Lördag

Det känns inte som lördag, men jag vet inte vilken dag det egentligen känns som heller...
Fortfarande inge snö ute.
Knappt nån is heller, men det är ju iaf en minus idag:)

Om två veckor är det begravning.
Och samma kväll är vi bjudna på bröllopsfest.
Glädje och sorg, vandra tillsammans.

Imorgon är det fars dag, jag tänkte baka en tårta till min pappa.
Mamma bjuder på grötfrukost så jag tar med den dit.
Och så ska hon klippa alla gossarna.
Och kanske lite på mig med.

Jag fick ett sms av Madde som jobbar på videgården, igår vid tjugo i tolv på kvällen.

"Det larmar från din Farmors rum..."

Jag berättade det till Kicki när jag var förbi där på dan, och då sa hon att ungefär vid den tiden hade någon varit på dörren hemma hos Farfar.
Han och Lotta hade suttit vid bordet och hörde det.
Så hon håller koll på oss, innan hon ger sig av för gott :)
Det hade larmat några gånger under natten från hennes tomma rum...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!